25 mars 2008

Paaske

Min forste paaske uten vinter og sno i Telemark er overstaatt. Heldigvis kom familien og hjalp meg, saa det gikk bra! Vi hadde noen dager her i Accra, for vi dro til Cape Coast, og Anomabo Beach Resort hvor vi bodde i bungalower paa stranda, og bare hadde ferie. Nydelig!! Det er godt at de har vaert her, og vet hva jeg snakker om. Trotroene, busy, strekningen mellom jobb og hjemme, Paapa, Liv og Petrus, Coco Beach, Cape Coast, Eva, Eirik, - ja i det hele tatt alt og alle de jeg omgir meg meg her.

Forste paaske utenfor Norges grenser har det ogsaa vaert. Det var egentlig en ganske fin opplevelse. Paasken i Ghana er en fest. det er musikk i gatene, stappfulle kirker og masse liv; ganske annerledes fra paasken i Norge. Men saa staar gjerne kirka og gudstroen sterkere her enn i Norge. Jeg tror vi har en del aa laere fra Ghaneserne. Kanskje burde de sende noen misjonaerer til oss? Her stoler man paa Guds vilje i alt man gjor (jada, kanskje litt i overkant innimellom, men likevel..). Jeg lurer paa om materialismen i Norge har gjort at vi har mista evnen til aa stole paa Gud, trenger vi han ikke lengre?

Oi, dette ble plutselig veldig saa alvorlig! Jaja, det faar vaere. Jeg skal prove aa ikke vaere saa alvorlig neste gang.

Glemte laptopen i dag, men satser paa noen paaskebilder om ikke saa altfor lenge.

Till then; take care everyone!!

Inger

Ingen kommentarer: